Snabba uppsättningar

 
Fick ju lite respons igår ang. min fundering så här kommer två uppsättningar! OBS - slarvigt gjorda.
 
 
 
 
 
Första uppsättningen är rätt simpel. Kammade allt hår till en tofs på sidan bak, stram ska den va. Creppade hela tofsen och delade sedan in tofsen i nio delar. Varje del delade jag ytterligare en gång och tvinnade sedan ihop den. Upprepade med alla nio delar. Snurrade sedan runt alla så de blev en boll och fäste så klämmorna inte syns. Spraya!
 
Andra var lite mer avancerad. Upp på huvudet gjorde jag som en hästsko och tog sedan och toupérade det så det blev lite volym. Snurrade detrunt fingrarna ända in till hårbotten och fäste "ringen". Toupérade sedan bak på apex (högsta punkten på huvudet) och drog sedan allt till en tofs, förutom en slinga fram i luggen. Allt hår i tofsen lockade jag med en liten locktång för att lättare få runda former eftersom när jag lockat klart var det samma process som i luggen. Rulla upp håret på fingrarna, lock för lock och fäst det sedan med hårnålar i samma färg som håret. När alla lockar är på plats - spraya! Lite 50-tals inpirerat.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: