Recept på nyttigt glutenfritt bröd

Provade på att baka ett bröd idag som va mums! Så tänkte dela med mig receptet som jag hittade.
 
Ingreidienser:
6 ägg
50 g smör
250 g keso (1/2 paket)
1 dl kokosmjöl
1.5 dl mandelmjöl
1 dl linfrön
0.5 dl sesamfrön
0.5 dl solroskärnor
0.5 tsk salt
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
Pumpakärnor till garnering
 
Vispa äggen pösiga och tillsätt det smälta smöret, rör till en fin smet. Blanda i keson. Blanda i de torra ingredienserna samt fröna i en annan skål och tillsätt dem sedan äggsmeten. Häll smeten i en bakplåtsklädd brödform och strö gärna över pumpakärnor. Grädda i ugnen i ca 40 minuter.
 
Till mitt bröd stekte jag kycklingfilé, skärde upp gurka, tomat, sallad och annanas och gjorde en dressing på olja och kryddor. Mums!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: