Dag 12: mitt favoritställe

Jag har inget "favoritställe" men jag har många ställen där jag stormtrivs.

Bland annat ute i Sörnore hos farmor och farfar där man kan göra precis vad man vill, och även kan man göra så mycket mer där känns det som. Jag och Sabina brukar ta en liten semester och fara dit ibland på lov och så, och "vårat ställe" var uppe på vinden i farmor och farfars hus, och vi brukade jämt göra upp en eld och somna till den för det var det enda som lyste. Nu har vi blivit så pass stor så nu får vi ta en hel egen stuga för oss själv, och det är så mysigt. Baka tunnbröd, åka båt, bada, fiska, köra fyrhjuling, köra skoter och så mycket annat som händer där.

Ett annat ställe jag trivs bäst på måste vara banan ute i Visjömon, alltså folkracebanan. Känslan när jag kommer dit kvällen innan en tävling och få starta Hondan och köra den till besiktning, eller när jag kommer dit på träning. Allt som händer på banan och alla man träffar, och framför allt - att få köra. Nä, folkracebanan skulle jag inte kunna leva utan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: