hellre fet än benrangel

Goddag!
Gått i skolan idag, och har väl varit som vanligt, alltid något jätterandom som händer..

Idag på skolan så sa Susanne att jag skulle vänta utanför klassrummet när hon släppte in resten av klassen. Jag förstod ingenting men jag gjorde som hon sa. Hon skickade sedan ner mig till Ragnhilds klassrum där jag hittade Kricken, Olivia, Jens, Erik, Evelyn, Nella, Jenny och Kevin. La även märke till en gubbe som var där. Han satt i rullstol. Han var bara 67 år och han såg ut som han var kankse 90 år.. Han hade levt med kol (stavning) sedan 1991. Han kunde inte ens stå på benen själv längre utan var fast. Allt det var på grund av rökningen. Han vägde 52 (!) kilo, och förut när han var frisk vägde han 98 kilo och var 1,92 cm lång tro ja de va. Även fast han var nära graven (enligt mig) så kunde han inte sluta röka. Det känsligaste av allt var på slutet när han började grina och sa "jag hoppas verkligen jag har räddat livet på någon idag, jag är ett levande benrangel, och jag skulle betala hur mycket som helst bara jag fick vara frisk igen.." Jag blev väldigt avskräckt!

Ska göra läxan nu, hörs mer ikväll efter Åslia! Premiäråkningen ikväll :)




Postat av: so

ha du bestämt vart och vilken linje du ska gå gymnasie? :)

2011-01-27, 16:19:08 -
Postat av: Sabben

Men fy va jobbigt!

Det var typ anders... :/

2011-01-27, 16:58:53 - URL: http://sabinalindstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: